سایت بررسی اتفاقات گرافیکی ایران و جهان

در این بلاگ به بررسی آخرین اطلاعات منتشر شده در حوزه طراحی گرافیک و خلق هویت برند و برندسازی می پرددازیم

سایت بررسی اتفاقات گرافیکی ایران و جهان

در این بلاگ به بررسی آخرین اطلاعات منتشر شده در حوزه طراحی گرافیک و خلق هویت برند و برندسازی می پرددازیم

طراحی آرم و لوگو چیست؟

سه شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۴۴ ق.ظ | rozi mohammadpoor | ۰ نظر

طراحی آرم و لوگو  یا نشانه , نمادی از هویت کسب و کار و فعالیت شماست که شما از طریق آن خود را به مشتریان و مخاطبان خود معرفی می کنید. طراحی آرم منحصر به فرد و اختصاصی می باشد و هر شرکت و مجموعه دارای لوگو و نماد خاصی است که افراد آن مجموعه را با آن نماد می شناسند. یک لوگو خوب نمادی است که در ذهن ماندگار شود و هدف کسب و کار را با اولین نگاه به بیننده انتقال دهد. لوگوها دارای سبک های محتلفی هستند که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند. یکی از موضوعات مهم در طراحی گرافیک طراحی آرم می باشد که طراح در این قسمت باید حرفه ای و خلاق باشد تا بتواند لوگویی مناسب طراحی کند.

 لوگو تصویری

 

لوگو های تصویری از طریق تصویر مفهوم را به بیننده انتقال می دهند(همچنین لزوما یک تصویر نباید دارای مفهوم خاصی باشد). از نمونه لوگوهای تصویری می توان از آرم شرکت اپل نام برد.

لوگو نوشتاری

در آرم نوشتاری همانطور که از اسمش پیداش از نوشتار استفاده می شود و طراح با استفاده از ایده و خلاقیت خود لوگو را به بهترین حالت ممکن بر اساس اسمی خاص طراحی می کند. نوشتار در هر طراحی متفاوت است در طراحی آرم نوشتار فارسی از کلمات فارسی استفاده می شود که طراح ابتدا حروف فارسی را جدا بر روی ورق طراحی می کند و در طراحی لوگو نوشتار انگلیسی طراح حروف را به صورت لاتین بر روی ورق طراحی بعد به اجرا در می اورد. از نمونه لوگوهای نوشتاری خاص می توان به لوگو شرکت کوکاکولا اشاره کرد که از طریق تایپوگرافی انگلیسی ایده پردازی و طراحی شده است.

لوگو ترکیبی

طراحی آرم ترکیبی تلفیقی از لوگو تصویری و لوگو نوشتاری است که طراح هر کدام را به صورت جدا ایده پردازی و طراحی می کند و در آخر انها را با هم تلفیق می کند. برخی از لوگوهای خاص ترکیبی که در ذهن ها ماندگار هستند لوگو مک دونالد است.

 

هدف از طراحی آرم چیست؟

هدف اصلی طراحی آرم خلق هویت برند برای  یک سازمان و شرکت و مجموعه است که دارای اهمیت خاصی است.همواره یک لوگو باید قابلیت این را داشته باشد که هر چند سال بروز شود. مهمترین هدف یک لوگو هدف گذاری یک محصول یا برند است که آن را به خوبی در ذهن بیننده ماندگار کند. رنگ هایی که در لوگو استفاده می شود نیز بسیار مهم است. هر صنف و شغل بر اساس حیطه کاری خود دارای روانشناسی رنگ خاصی هستند که بیشتر مردم رنگ ها را بر اساس آنها می شناسند پس یکی از قسمت های مهم در لوگو روانشناسی رنگ آن است که هدف مهم در طراحی لوگو به شمار می رود.

 

چند نکته در مورد طراحی آرم و لوگو که باید به خاطر بسپارید

در هنگام طراحی آرم باید به اینکه لوگوی شما در چه جاایی به کار میبرد توجه ویژه دداشته باشید. شاید کوچک یا بزرگ کردن اندازه لوگو تغییری در میزان جذابیت یا خوانایی لوگوی شما ایجاد کند. همچنین باید توجه داشته باشید که مخاطب کسب و کار شما چه کسانی هستند. باید هموارهه به این اصل توجه داشته باشید که مخاطبان کسب و کار شما مهم ترین کسانی هستند که باید در نظر داشته باشید. اگر مخاطبان کسب و کار شما جوانان هستند پس لوگویی انتخاب کنید که توجه این قشر از مردم را به خود جلب میکند. 

همچنین باید توجه داشته باشید که طراحی آرم شما باید به گونه ای صورت پذیرد که همواره زیبا باشد و با گذشت چند ماه یا چند سال ارز و زیبایی خود را از ددست ندهد. ددر هنگام طراحی لوگو درگیر ممد نشوید و همواره به یاد داشته باشید که سادگی همواره زیباست.

منبع: https://ghabdooni.com/how-to-design-logo/

  • rozi mohammadpoor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی